Evenemang

28 augusti 2021
Saxdalens manskör underhöll oss med ”Helgdagskväll vid timmerkojan”, ett sångspel om Dan Andersson. Det blev en stämningsfull och uppskattad kväll i ruinen då publiken bjöds på både visor och berättelser. Även denna gång hade vi tur med vädret.

Länk till artikel i Falu-Kuriren om kvällen:

17 juli 2021
Äntligen kan vi ha musik i ruinen igen! Den nyss färdigbyggda läktaren invigdes när visgruppen Mylla gästade ruinen och bjöd på en mycket uppskattad konsert med finstämd musik och roliga anekdoter. Vädret var strålande, liksom publiken och Mylla.

Lördag 3 augusti 2019 invigdes vår nya scen i ruinen med gladjazz i fyra timmar i strålande sol. På scenen turades banden Cocktail Covers och Klaus Wunderschön und die Schwedenbomben om med att fylla ruinen med medryckande toner. På kvällen fortsatte spelglädjen i herrgårdens pub som väckts till liv dagen till ära.

Klicka på länken för att läsa och lyssna på reportaget om invigningen av nya scenen 3/8. https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=7274810